Van Warsash naar Stonehenge. 11-7-2013

11 juli 2013 - Stonehenge, Verenigd Koninkrijk

Na een rustige nacht op de camping en alles weer schoongemaakt en bijgevuld te hebben zijn we op pad gegaan richting Southhampton.

Een grote havenstad en giga winkels, maar we zijn verder gereden naar Winchester.

Een gezellige stad met een mooie kathedraal waar we niet in mochten dus dat schoot op.

Jane Austen ligt hierin begraven zij schreef 200 jaar geleden het boek Pride en Prejudice wat later  verfilmt is en in serie op de de tv  is geweest.

Verder rondgelopen en de Great hall en Round Table bekeken dit zijn delen van het vroegere kasteel van Winchester.

Toen zijn doorgereden naar Stonehenge (hangende stenen) gedateerd rond 3000 voor Christus.

Over het ontstaan van hoe en waarom en de functie ervan is men nog steeds niet uit.

Het is erg druk er komen meer dan 1 miljoen mensen per jaar kijken.

Nadat we daar zijn geweest hebben we de camper op de naastgelegen weg geparkeerd om te overnachten.

s’ Avonds was er nog spektakel vanwege mensen die dachten na sluitingstijd even bij de stenen te kijken maar de politie stuurde hun terug.

Ook was er een soort van landloper die we als buurman hadden dat bleek een Schot te zijn, hij had ook echt zo’n donker groen hoog hoedje op met een bloemetjes rand.

We misten enkel nog zijn lederhosen die was vervangen door een in spijkerbroek uitvoering!